No Title????

fuhh..fuhh...hehe...agak dah berhabuk blog nih..setelah sekian lama tak di update.. erm,dah lama tak berkarya dalam nih..agak kelu sikit..hehe..erm,kali nih aku nak bawakan coretan hati seorang sahabat..alkisahnya bergini.. sepanjang perkenalan zati dan dewi semuanya berjalan seperti biasa..makan sama2,study sama2,sembang sama2,jalan sama2..pendek kata sumenye sama2 sahaja..cume ade 1 benda yang diorang tak sama..perbezaan penampilan diri.. dewi seorang yang agak sosial dalam permakaian,trend mengikut peredaran masa..agak moden sikit.. berbanding zati ala2 seorang ustazah..berjubah dan bertubung labuh..
sering kali orang lain berkata tentang keakraban diorang..agak ganjil persahabatan diorang di mata orang ramai..masing2 mempersoalkan keakraban diorang,ada yang mengatakan mesti zati lama2 akan terpedaya ngan cara hidup dewi yang agak sosial..tak kisah la apa yang orang nak cakap yang pasti diorang masih berkawan rapat...dewi ada pakwe,zati pulak tak suka couple2..sebab couple tu HARAM dalam Islam..zati dah pernah bagitau dewi pasal hukum couple nih..nak tahu dewi cakap ape?? kami tak couple la cume bercinta ja..bukan kah CINTA itu FITRAH yang Allah beri..zati hanya mampu mengelengkan kepala..baginya apa pun yang sahabatnya lakukan baik atau buruk menjadi tanggungjawabnya untuk menegur dan menyanyangi sahabatnya itu...
Hari berganti hari..persahabatan dewi dan zati umpama air yang dicincang tak akan putus.. biarpun cara hidup dewi agak sosial,zati tetap menghormatinya..tidak pernah ada rasa malu dan benci dengan sahabatnya..malah zati tetap memberi sokongan..
Hinggalah satu hari dewi terlanjur dengan teman lelakinya..sehingga meyebabkan mengandung anak luar nikah..hal ini tidak diketahui keluarga dewi..dewi hanya menceritakan kepada zati sorang sahaja..alangkah terkejutnya seorang sahabat bila mendengar pengakuan itu.. dewi hanya mampu menangis dan terus menangis,yang dia tahu mahu gugurkan kandungan itu..zati menghalang..keadaan bertambah buntu..
"Dewi berdosa bunuh bayi yang tak berdosa itu"
"habis tu kau nak suruh aku buat ape lagi?? zamir dah hilangkan diri,call tak angkat,mesej tak balas...tolong aku zati,mati aku kalau parents aku tau"
"nasi dah jadi bubur dewi, kau kena hadapi ini sume..parents kau akan tahu juga nanti"
"tolong aku zati,aku tak nak diorang tahu..aku kena gugurkan baby ni juga"
"jangan dewi...."
Sejak itu dewi hilang entah kemana..dewi tinggalkan pelajaran,keluarga dan seorang sahabat yang setia menanti..
kemana dewi menghilang??
bagaimana keadaan die??
anak itu??
bermacam-macam persoalan bermain di minda zati..Hanya doa dari seorang sahabat agar dewi menemui jalan pulang....Amin..

*adakala persahabatan yang terbina hanya kerana harta,kecantikan namun amat sedikit yang terjalin kerana Allah..biarpun seburuk mana perangai sahabat itu doakanlah dia moga Hidayah Allah bersamanya..

0 Responses

Post a Comment

  • About Me

    My photo
    بسم الله الرحمن الرحيم.. SALAM 1PERJUANGAN, 1AQIDAH,1UKHUWAH...:)

    sembang ukhuwah..

    Followers

    KOMENTAR..

    SeKoLaH KesaYanganku

    SeKoLaH KesaYanganku

    APIUM TerCinta..

    APIUM TerCinta..

    My UniVersiTy..

    My UniVersiTy..

    BiCaRa HaTi....

    Tiada ukhuwwah tanpa iman, dan tiada keimanan yang sempurna tanpa ukhuwwah, sepertimana tidak ada persahabatan tanpa taqwa, dan tiada ketaqwaan tanpa persahabatan.

    My music..